Skip to main content

Help Muhammad to hear!

I have a friend yg anaknya tidak mempunyai deria pendengaran yang sempurna. I also have a friend yg anaknya sakit since kecil. Sometimes, dalam group wassap kami, kawan2 i ni ada gak share their experience in giving the best care, education and help for their precious child. I am so proud of them. The strong mamas.... And I salute them and other parents yg berusaha memberikan terbaik untuk anak2 mereka yang kurang upaya ni.

It is not an easy effort. Bukan setakat tumpuan dan tenaga perlu dicurahkan. My fren ambik cuti tanpa gaji, demi untuk memastikan anaknya membesar dalam jagaan yg terbaik. Kewangan juga kadangkala menjadi faktor yang perlu diusahakan...

Snapshot of FB page ni was from my friend. Ni anak kawan dia. Impaired hearing at a young age. The parent need to raise RM15K to replace Muhammad's hearing processor.... I plead to all of you, let us donate for this young boy. Amal jariah ni... kalau derma sikit pun, tapi kita ikhlas, InshaAllah ganjarannya besar di sisi Allah... then we spread the words to others... hopefully, sikit2 lama2 jadi bukit... 

You may contact ibu kepada Muhammad at 012-4560558 (Aishah) for details. Or you can straightly donate ke akaun Maybank 157241008445 (Aishah binti Muhammad Bucksey). Let's help Muhammad to hear :-)

click this photo to enlarge

p/s: Semoga Allah murahkan rezeki buat anda yang menderma dan membantu org lain, dan semoga Allah kabulkan hajat anda...amin...

Comments

  1. Kesian adik ni..inshaAllah marilah kita bantu semampu kita :-)

    ReplyDelete
  2. yup.marilah kita bantu seikhlasnya...nanti sy cuba share citer ni kt fb sy gak..

    ReplyDelete
  3. Syafakallah dik..moga dipermudahkan urusan dunia dan akhirat utk ibu bapa sebegini..

    ReplyDelete
    Replies
    1. berat mata memandang, berat lagi bahu yg memikul kan B&C... smg Allah permudahkan utk mereka...amin...

      Delete
  4. Kesian adik ni. Jom bantu sama2.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Komen

Komen....comment. Comment: generally a verbal or written remark often related to an added piece of information, or an observation or statement (Wikitionary). Komentar : huraian, ulasan (yg mengandungi penjelasan, kritik, atau pendapat mengenai sesuatu perkara (Kamus Dewan Bahasa edisi ke-4) I suka tinggalkn komen kat blog orang. Hehehhehe…   Why? May be sebab I rasa if I leave a comment the writer would feel that ‘eh…ada jugak orang yg sudi baca apa yg aku tulis ni’. Coz I would feel that way when someone leave a comment in my blog. Even though you can check how many people hit your blog in the ‘Stat’, the feeling of having comments on your entries is different. I’m sure u akan rasa happy bila someone tinggalkan comment kat ur blog. Eh, x happy ke org tinggalkan komen? Sapa happy angkat tangan (I angkat tangan ni… hehehehe). Perhaps its human nature. Bila kita bercakap dengan orang, and orang beri respond, baru rasa ada interaction antara si ‘pencakap’ (erk! Terukn...

Give it some time

Someone said to me: "Tabahnya u... i yang baru setahun lebih kawin ni dah sesak jiwa di acu soalan2 sebegitu. I selalu sedih and menangis bila mengenangkan keadaan i ni" Tabah? Tabah kah i? Entah. Honestly i x label myself tabah. Sebab i always have a moment when tetiba rasa sayu mencucuk hati. And sometimes i do cry bila tetiba terusik rasa di jiwa. I am human. I have emotion. And emotion is something yang unpredictable. I just cry when i feel i want to. I just wallow in sadness if i feel i want to. It didn't do me good pun if i just bottle up my feeling inside. I pour down my feelings by crying my eyes out, and sharing my thought with my hubby. And I'm lucky to have such a strong support from my hubby and family (mine n in laws). I can't ask for more. Mungkin u cakap i tabah sebab u tak nampak i nangis guling2 masa my 1st and 2nd IVF fail. And may be sebab u tak perasan muka i merah bila sorang hamba Allah yg tak sayang mulut tanya i "Ko tak subur ...

Mood Tak Sabar

Been reading other's people experience about it... and everytime membaca catatan mereka, semakin rasa sebak dan teruja. Ya Allah... begitu melonjak-lonjak perasaan ku ini... terasa lambatnya masa berlalu... . Counting days.... Anyway... semalam jumpa doc cantik. Ramai sungguh patient doc. I was the 16th. Dekat pkol 1.30 pm baru masuk jumpa doc (well...sampai pon lambat kan...memang la no 16 jawabnya... hehehehe). Masuk2 jumpa doc, doc pun kata, lamanya tak jumpa. Heheheh...berehat doc... so check up macam biasa and get her advice. Doc prescribed ubat, then balik umah lps amik ubat. Need to remind myself - ini hanya usaha. Allah jua yg tentukan segalanya. Semoga Allah permudahkan semua urusanku yang satu ini.... Amin...