Skip to main content

Apa perasaan?

Esok nak masuk opis balik, setelah berehat selama hampir sebulan di rumah. Serious, nak start fikir secara serious how to generate income from home. Duduk di rumah memang sgt seronok!

So, apa perasaan nak masuk opis balik? Honestly, x de feeling keterujaan... x de la rasa dreaded.... i feel nothing. Harapnya dapat mencari semula semangat untuk terus berkhidmat selagi mampu...

Esok hari isnin....kena kluor awal skek... takut jln jammed....

lama dah tak ngadap jammed.... rindu ke? Of course tak!

till then :-)

p/s: Niatkan kerja kerana Allah.... kerja adalah ibadah, ikhlaskan hati ketika bekerja... baru dikira ibadah.... peringatan untuk diri sendiri yang selalu lupa!

Comments

  1. selamat masuk kerja ye sweet tooth.
    smg semuanya lancar

    ReplyDelete
  2. chaiiiyokkkkkkk! ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya.... Becinta nk pi keje ari nih ngadap jammed..... Muahahahaha... Tq eida...

      Delete
  3. oh. jem itu epic.

    happy working, kak sweet!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ohohoho....mmg sgt epik...ni nak balik pun nak meredah jammed.... kalo x jammed tu memang something wrong somewhere la... hehehehe :-)

      Delete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Komen

Komen....comment. Comment: generally a verbal or written remark often related to an added piece of information, or an observation or statement (Wikitionary). Komentar : huraian, ulasan (yg mengandungi penjelasan, kritik, atau pendapat mengenai sesuatu perkara (Kamus Dewan Bahasa edisi ke-4) I suka tinggalkn komen kat blog orang. Hehehhehe…   Why? May be sebab I rasa if I leave a comment the writer would feel that ‘eh…ada jugak orang yg sudi baca apa yg aku tulis ni’. Coz I would feel that way when someone leave a comment in my blog. Even though you can check how many people hit your blog in the ‘Stat’, the feeling of having comments on your entries is different. I’m sure u akan rasa happy bila someone tinggalkan comment kat ur blog. Eh, x happy ke org tinggalkan komen? Sapa happy angkat tangan (I angkat tangan ni… hehehehe). Perhaps its human nature. Bila kita bercakap dengan orang, and orang beri respond, baru rasa ada interaction antara si ‘pencakap’ (erk! Terukn...

Give it some time

Someone said to me: "Tabahnya u... i yang baru setahun lebih kawin ni dah sesak jiwa di acu soalan2 sebegitu. I selalu sedih and menangis bila mengenangkan keadaan i ni" Tabah? Tabah kah i? Entah. Honestly i x label myself tabah. Sebab i always have a moment when tetiba rasa sayu mencucuk hati. And sometimes i do cry bila tetiba terusik rasa di jiwa. I am human. I have emotion. And emotion is something yang unpredictable. I just cry when i feel i want to. I just wallow in sadness if i feel i want to. It didn't do me good pun if i just bottle up my feeling inside. I pour down my feelings by crying my eyes out, and sharing my thought with my hubby. And I'm lucky to have such a strong support from my hubby and family (mine n in laws). I can't ask for more. Mungkin u cakap i tabah sebab u tak nampak i nangis guling2 masa my 1st and 2nd IVF fail. And may be sebab u tak perasan muka i merah bila sorang hamba Allah yg tak sayang mulut tanya i "Ko tak subur ...

Mood Tak Sabar

Been reading other's people experience about it... and everytime membaca catatan mereka, semakin rasa sebak dan teruja. Ya Allah... begitu melonjak-lonjak perasaan ku ini... terasa lambatnya masa berlalu... . Counting days.... Anyway... semalam jumpa doc cantik. Ramai sungguh patient doc. I was the 16th. Dekat pkol 1.30 pm baru masuk jumpa doc (well...sampai pon lambat kan...memang la no 16 jawabnya... hehehehe). Masuk2 jumpa doc, doc pun kata, lamanya tak jumpa. Heheheh...berehat doc... so check up macam biasa and get her advice. Doc prescribed ubat, then balik umah lps amik ubat. Need to remind myself - ini hanya usaha. Allah jua yg tentukan segalanya. Semoga Allah permudahkan semua urusanku yang satu ini.... Amin...