Nuffnang Ads

Thursday, October 16, 2014

Hati Perempuan

Betul ke...
Perempuan ni lembut jiwanya,
Mudah terasa dengan kata2,
Betul ke...
Jika terluka hati perempuan,
Dia boleh memaafkan,
Tapi sakitnya sukar dilupakan,
Bagai ada parut yg sering mengingatkan.

Betul ke?

13 comments:

  1. "Parut yang sering mengingatkan".....yup, betul.

    ReplyDelete
    Replies
    1. selalu i dengar boleh maafkan tapi x leh lupakan.... eheheh...

      Delete
  2. Kalau degree keterlukaan tu tinggi,memang tak dapat lupa n cepat jek sentap kalau diungkit lagi..tapi maaf memaafkan tu tuntutan agama kan..kita bayangkan orang yang kita marah tu,atau lukakan hati kita tu,hari ni hari terakhir kita jumpa dia,sejuklah hati kita nanti.kita akan sedar segala kemarahan,kesedihan dan permusuhan sebenarnya hanya sementara,hidup di akhirat lah yg kekal abadi.hidup terlalu singkat untuk dipenuhi dengan kesedihan dan kemarahan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul kak...bila focus kita pada benda yg lebih besar, yg kecik2 ni hilang dah...

      Delete
  3. memang betul pun.

    Bak kata Dowager Countess Graham dalam Downton Abbey, "forgive yes, forget not"..Hihi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehhe...lama dah x tengok downtown abbey!

      Delete
  4. Kadang kadang tu sukar memaafkan apatah lagi melupakan :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yg ni kompem kes berat ni :-) hehehe

      Delete
  5. luar maaf. dalam tak leh lupa. luar kita lembut dalam kita keras sedih huuuu ~

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapikan, ada pepatah kata hati perempuan ni kerasnya mcm kerak nasi... Kalo direndam, lembut la nnti... Huhuhu.... Tgk kes apa gak la kn... Hehehe

      Delete
  6. setuju sgt...senang terluka..mudah memaafkan..susah melupakan...

    ReplyDelete