Skip to main content

I'm back :-)

Assalamualaikum & Selamat Sejahtera Readers...

Hi all... how r u? Anyone miss me and my writing? Hahahaaha... budget mcm bagus je i nih...

Dah sebulan i x tulih apa2 kat blog nih... Been busy ngan keje yg x abih2... tapi keje memang la macam tu kan...kalo keje dah abih, dah x de apa2 nak buat dah, alamatnya memang dah kena buang keje la kot kan...di zaman ekonomi begini, alhamdulillah...masih ada keje and masih boleh bergaji. syukur ala kulli hal...

How am i doing? Alhamdulillah...sihat walafiat. You all dear readers pun i harap sihat2 sokmo. Bagaimana dengan usaha penurunan berat badan i so far? Juga alhamdulillah... as of last week, i've loss........ (insert drum roll).......................




Alhamduillah....7.4 kilos gone in 3 months. Another 9.4 kilos to go. Hehehehe... Sepanjang tiga bulan ni, ada gak la turun naiknya semangat nak diet nih. Especially masa bulan 2 hari tu. stress keje punya pasal, so my cheat day dah jadik cheat days! So penurunan berat waktu tu memang sikit ja la... sebab banyak turun naik kgs nya. Tapi alhamdulillah, my weight range nih dah masuk dalam kategori healthy BMI, tapi dok kat sempadan healthy n unhealthy la... That is why i nak turunkan lagi supaya the BMI tu dok kat far side of healthy BMI. I.e; berat sebelum i kawin dulu... heheheh...

If u noticed, penurunan yg i tulih di atas tu adalah as of last week. Kenapa last week? Sebab skang nih i tengah on break, and tak la jaga makan bebetui. Sebab apa? Sebab next week my company menganjurkan pertandingan ala2 'The Biggest Looser' and i want to join in. The competition akan berlangsung sampai bulan june sebelum raya. Plus minus 3 bulan la kan... And i intend to turunkan lagi berat badan dalam masa tersebut. So minggu ni kita relax2 sket... take a break and next week kita all out balik.

OK ladies, that is all for now. Not much happening kan in my life. Just the same o same o updates ;-)

Till then...

Comments

  1. Wow kak. Well done to you. *clap clap clap*. Saya ni naik turun jugak. Haritu turun banyak. Bila tak workout, habis naik. Kena clean eating pulak strategi nya ni.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq dik... memang kuncinya clean eating... 70% of weight increase factor sbb pemakanan. ni dah seminggu berenti diet ni, mmg crop up la naik beratya... jaga sikit2 ja ni supaya x la akak mcm membalas dendam makan macam2 plak.... hehehhe...

      Delete
  2. Tahniah ST !! Hehehe...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tq yani... berkat sokongan u all gak :-)

      Delete
  3. wah.. selamat ber biggest loser.. hihi..
    ai sokong dari belakang nih *smbil bawak pom pom.. lalu terus mengah*

    ReplyDelete
    Replies
    1. ahaha... tq reen... nanti i pom pom sokong u pulak ;-P

      Delete
  4. wah best.. ada pulak cabaran cm tu lg buat kita bersemangat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu rose.... bagus gak opis buat cabaran cm ni... ada geng ramai2, senang sket nk diet :-)

      Delete
  5. Anonymous4:45 pm

    Welcome back! Jelesnye... I pun nak try and lose weight. Hope to follow your footsteps Sweet. 7.5kg would be grand!

    ReplyDelete
    Replies
    1. yukenduit N! heheheh.... good luck dear!

      Delete
  6. Of course I miss you! Hehe...Rindu nak baca celoteh nina.. Hari tu nmpk gambar nina dlm fb achik...yes, you look slimmer! May you achieve your target & perhaps menang the contest. Good luck dear!

    ReplyDelete
    Replies
    1. TQ kak... OWh!!! u made my day la kak! hehehe... tu last jumpa acik before she flew to OZ. Borak tak hengat sebab lama x jumpa... but still x lawan kekurusan nani... kehkehkeh...

      Delete
  7. waah congratulations kak nina! saya pun amek smgt akak ni..nak dptkan balik berat before pregnant..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Komen

Komen....comment. Comment: generally a verbal or written remark often related to an added piece of information, or an observation or statement (Wikitionary). Komentar : huraian, ulasan (yg mengandungi penjelasan, kritik, atau pendapat mengenai sesuatu perkara (Kamus Dewan Bahasa edisi ke-4) I suka tinggalkn komen kat blog orang. Hehehhehe…   Why? May be sebab I rasa if I leave a comment the writer would feel that ‘eh…ada jugak orang yg sudi baca apa yg aku tulis ni’. Coz I would feel that way when someone leave a comment in my blog. Even though you can check how many people hit your blog in the ‘Stat’, the feeling of having comments on your entries is different. I’m sure u akan rasa happy bila someone tinggalkan comment kat ur blog. Eh, x happy ke org tinggalkan komen? Sapa happy angkat tangan (I angkat tangan ni… hehehehe). Perhaps its human nature. Bila kita bercakap dengan orang, and orang beri respond, baru rasa ada interaction antara si ‘pencakap’ (erk! Terukn...

Give it some time

Someone said to me: "Tabahnya u... i yang baru setahun lebih kawin ni dah sesak jiwa di acu soalan2 sebegitu. I selalu sedih and menangis bila mengenangkan keadaan i ni" Tabah? Tabah kah i? Entah. Honestly i x label myself tabah. Sebab i always have a moment when tetiba rasa sayu mencucuk hati. And sometimes i do cry bila tetiba terusik rasa di jiwa. I am human. I have emotion. And emotion is something yang unpredictable. I just cry when i feel i want to. I just wallow in sadness if i feel i want to. It didn't do me good pun if i just bottle up my feeling inside. I pour down my feelings by crying my eyes out, and sharing my thought with my hubby. And I'm lucky to have such a strong support from my hubby and family (mine n in laws). I can't ask for more. Mungkin u cakap i tabah sebab u tak nampak i nangis guling2 masa my 1st and 2nd IVF fail. And may be sebab u tak perasan muka i merah bila sorang hamba Allah yg tak sayang mulut tanya i "Ko tak subur ...

Mood Tak Sabar

Been reading other's people experience about it... and everytime membaca catatan mereka, semakin rasa sebak dan teruja. Ya Allah... begitu melonjak-lonjak perasaan ku ini... terasa lambatnya masa berlalu... . Counting days.... Anyway... semalam jumpa doc cantik. Ramai sungguh patient doc. I was the 16th. Dekat pkol 1.30 pm baru masuk jumpa doc (well...sampai pon lambat kan...memang la no 16 jawabnya... hehehehe). Masuk2 jumpa doc, doc pun kata, lamanya tak jumpa. Heheheh...berehat doc... so check up macam biasa and get her advice. Doc prescribed ubat, then balik umah lps amik ubat. Need to remind myself - ini hanya usaha. Allah jua yg tentukan segalanya. Semoga Allah permudahkan semua urusanku yang satu ini.... Amin...