Nuffnang Ads

Tuesday, July 30, 2013

Masak!

Ni memang entry pasal masak :-)

Last week beli magic pan. Huhuhhu...orang lain lama dah beli magic pan tu. I je baru nak beli. Tergoda tengok iklannya yang bleh masak macam2... nak2 i punya microwave dah rosak (lama dah rosak...tak baiki2 lagik...ada gak yg beli baru nih...abang...(panggil hubby sambil kelip2 mata buat muka comel). hhuhuhuhuu

Lama dah i x masak ikan bakor. Yer...ni resepi paling mudah... Kita bakor je! (gaya usop wilcha).

Bahan2: cili kering 5 lai (nak pedas tambah la lagi berhelai2), serai sebatang dua, bawang merah sebijik dua, bawang putih sebijik dua. Kasik blender je semua ni ye adik2...

Pastu, perapkan la ikan dengan bahan2 yg dah di blend tadik, campuq skali ngan garam kunyit. Tak letak garam kang tak berperisa plak ikan tu. Perap la dalam 20-30 menit.

Lepas tu, bleh la 'kita bakor je' dengan menggunakan magic pan ni...

Alahai...terbalik la pulak uploadnye...malas nk tukor...



Hmmm, sama gak...sila la telengkan kepala u all eh... hehehehe

Sangat mudah dan cepat. Nak basuh pun sonang... x melekat2 pun.

Konon masak 4 ketui ikan dengan harapan dapat simpan tuk makan sahur skali...tapi tak sempat pun... selamat dibelasah abis makan sambil mencicah air asam. Fuh! Sodap! Heheheh....

Mano nak dapat nih? bleh beli kat sini
Sekian, timo kasih.

p/s: Entry minggu lps yg duduk dalam draft sebab gambo x leh upload. Dah upload gini plak ropanya... terima je la seadanya ya :-)







6 comments:

  1. Sy pun baru beli magic pan jugak. Semalam perap ayam dan bakar dalam tu. Termasak lama..hangus lak. Tapi bila berbuka...sedapnya smpi habis.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehehe...i punya pun hampir hangus tu...tapi yang 'ireng' tu la yang sedap...

      *ireng = hitam in bahasa jawa

      Delete
  2. Memang terteleng teleng nak tengok kak. Ha ha. Nih yg kata buleh bakar kek suma tu ke? Tp risau gak klu beli, lg banyak menu i kena masak nnt sbb dah kata senang kan. Hahahaha :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Huhuhu...saje nak bagik exercise leher dik... bahaya masak lagi banyak tu. Kalo akak ni masak banyak = makan banyak = berat naik pun banyak. huhuhuhu

      Delete
  3. Woww....rasa nak beli gak pan ni...brape harganya ehhh?

    ReplyDelete
    Replies
    1. bleh check kat link https://www.facebook.com/niasouqhome
      :-)

      Delete