Nuffnang Ads

Tuesday, December 16, 2014

Wife

A Happy Wife is a Happy Household.


credit to owner of this image

Isteri yang Gembira, Seisi rumah akan gembira.... errr... lebih kurang la cam tu...

Phrase ni i dgr masa tengok TV smalam. Terus i pikir...eh, betul ke ni eh?

Perhaps ada betulnya... Isteri yg gembira, mesti suami pon gembira... Anak2 pun akan turut rasa bahagia bila ibu dan bapa nya gembira.

Bila semua orang bahagia dan gembira, maka hati senang...nak pi kerja, suami pon tenang...bleh kerja dgn tekun. Anak2 nak pi skolah pun mudah... hati lapang, senang ilmu nak masuk.

Bukan kah akhirnya masyarakat akan jadi bahagia dan gembira? Kerja lebih produktif, ekonomi lebih terangsang membangun sebab kadar produktiviti yg tinggi...

Sebab tu ada kata2 "ada wanita disebalik kejayaan seorang lelaki".

So, para suami... bahagiakan isteri anda... nescaya rumah tangga anda bahagia :-)

p/s: if only life is that simple kan...

2 comments:

  1. This memang I agree... Happy Wife, Happy Life :-)
    Hubby selalu kata gini kat I. He says that if I am happy, everything else is all in the same zone - happy happy je. Haha

    ReplyDelete