Skip to main content

Hampir mati...

Panas terik hari ini mungkin penyebabnya... Ketika saya melihatnya semalam, keadaannya masih baik. Masih nampak segar...

Petang tadi hajat di hati nak masak asam pedas kegemaran saya. Terkujat tengokkan pokok tu layu menyembah bumi. Alamak... kering dah ke pasu tu? Cepat2 saya siramkan dengan air...


Sedih tgk pokok daun kesum ni kan? Memang saya x siram hari2 sebab pasu ni x de lubang kat bawahnya... jadi air siraman akan bertakung.

3 - 4 jam kemudian....


alhamdulillah....
pokok kembali segar dari kelayuannya...hehehe...

Salam Maal Hijrah... marilah berhijrah ke arah yang lebih baik...

Comments

  1. tajuk u ni buat saspen je laaaa...hehehe

    ReplyDelete
  2. Hehehe.... Sajer bikin gempak sikit... Huhuhuhu...

    ReplyDelete
  3. daun kesum mmg kuat minum air ;)
    fuh..tajuk mmg suspen :P

    ReplyDelete
  4. Huhuuhu....mmg betul... Ingatkan ada lg air bertakung dalam pasu tu...:-)

    ReplyDelete
  5. subhanallah :) tajuk memang suspen ... hehe ... moral of the story, jgn biar daun kesum tu, nanti dia merajuk

    ReplyDelete
  6. Tu la... Mmg kena tgk hari2 ni.

    ReplyDelete
  7. mak kat kampung suka tanam kat longkang segar je..agaknya daun kesum ni memerlukan air yang banyak kot...

    ReplyDelete
  8. mujur sempat..sayang daun kesum kalau mati sebab baunya wangi..boleh buat laksa bila-bila je..

    ReplyDelete
  9. Chinta, mmg betul... Daun ni mmg perlu air yg banyak. Sbb tu kt kampung slalu tanam dekat2 parit supaya ada sumber air and x perlu siram selalu.

    B&C,
    Saya mmg suka laksa... Tp x smpt buat lg. Good idea... Nanti bleh buat. Hehehehe....

    ReplyDelete
  10. menyeramkan baca tajuk tu.. hehehe..

    memang pun daun kesum gitu.. kuat minum air.. bila tak bagi air.. pura2 pengsan pula... lepas tu segar balik.. hehehhe...

    ReplyDelete
  11. wuittt lamanya menyepi.......

    ReplyDelete
  12. Ina, tq for dropping by :-)

    Pnsusu, terpaksa menyepi kejap. Skang dh blogging balik :-)

    ReplyDelete
  13. Thanks for the idea, i'm a beginner at gardening, belum ada pokok daun kesum lagi.

    ReplyDelete
  14. Ezria, slamat bergardening... Saya pun hubby yang rajin menanam...saya tlg tgk sikit2 jer... Hehehhee

    ReplyDelete
  15. daun kesum mmg kena byk air...?siram ia selalu kay..saya pun da tanam daun kesum gak...

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Komen

Komen....comment. Comment: generally a verbal or written remark often related to an added piece of information, or an observation or statement (Wikitionary). Komentar : huraian, ulasan (yg mengandungi penjelasan, kritik, atau pendapat mengenai sesuatu perkara (Kamus Dewan Bahasa edisi ke-4) I suka tinggalkn komen kat blog orang. Hehehhehe…   Why? May be sebab I rasa if I leave a comment the writer would feel that ‘eh…ada jugak orang yg sudi baca apa yg aku tulis ni’. Coz I would feel that way when someone leave a comment in my blog. Even though you can check how many people hit your blog in the ‘Stat’, the feeling of having comments on your entries is different. I’m sure u akan rasa happy bila someone tinggalkan comment kat ur blog. Eh, x happy ke org tinggalkan komen? Sapa happy angkat tangan (I angkat tangan ni… hehehehe). Perhaps its human nature. Bila kita bercakap dengan orang, and orang beri respond, baru rasa ada interaction antara si ‘pencakap’ (erk! Terukn...

Give it some time

Someone said to me: "Tabahnya u... i yang baru setahun lebih kawin ni dah sesak jiwa di acu soalan2 sebegitu. I selalu sedih and menangis bila mengenangkan keadaan i ni" Tabah? Tabah kah i? Entah. Honestly i x label myself tabah. Sebab i always have a moment when tetiba rasa sayu mencucuk hati. And sometimes i do cry bila tetiba terusik rasa di jiwa. I am human. I have emotion. And emotion is something yang unpredictable. I just cry when i feel i want to. I just wallow in sadness if i feel i want to. It didn't do me good pun if i just bottle up my feeling inside. I pour down my feelings by crying my eyes out, and sharing my thought with my hubby. And I'm lucky to have such a strong support from my hubby and family (mine n in laws). I can't ask for more. Mungkin u cakap i tabah sebab u tak nampak i nangis guling2 masa my 1st and 2nd IVF fail. And may be sebab u tak perasan muka i merah bila sorang hamba Allah yg tak sayang mulut tanya i "Ko tak subur ...

Mood Tak Sabar

Been reading other's people experience about it... and everytime membaca catatan mereka, semakin rasa sebak dan teruja. Ya Allah... begitu melonjak-lonjak perasaan ku ini... terasa lambatnya masa berlalu... . Counting days.... Anyway... semalam jumpa doc cantik. Ramai sungguh patient doc. I was the 16th. Dekat pkol 1.30 pm baru masuk jumpa doc (well...sampai pon lambat kan...memang la no 16 jawabnya... hehehehe). Masuk2 jumpa doc, doc pun kata, lamanya tak jumpa. Heheheh...berehat doc... so check up macam biasa and get her advice. Doc prescribed ubat, then balik umah lps amik ubat. Need to remind myself - ini hanya usaha. Allah jua yg tentukan segalanya. Semoga Allah permudahkan semua urusanku yang satu ini.... Amin...