Skip to main content

Majlis Raya, Performance Review and Ranking

Bila bulan syawal ni, banyak la majlis hari raya yang di anjurkan. I attended one yesterday. It was organised by my division. They even have performance competition and also food stall decoration competition between department (Each dept was given 1 stall on that day).

I'm so lucky to have a team of passionate and co-operative staff. My staff has done a good job on the stall decoration and the performance. They won 2nd place for both competition. One of them even won 'best dress male' award. And 2 of us got lucky draw prizes (I was one of them... hehhehe....tak pernah dapat lucky draw. Ni first time).
Our food stall featuring Lemang Kak Limah Pulang Beraya, Rendang Ayam, Jeruk buah Pak Chaq Lip Lap and Mee Hoon Singapore

Today, just got instruction from my boss that all perforance review (mine and my subordinates) need to be completed by tomorrow. Coz monday semua kena dibentangkan dan di ranking... Ayark! X siap lagik ni....banyak gila nak kena buat. No idea how to proceed. Bila pikir2 balik....apa yang saya sibukkan sepanjang tahun ni? Hmmm... memang banyak kerja... terpaksa la berhempas pulas menyiapkan esok.

Wish me luck!

p/s: Huwaaaaa...sedihnya episod 'Warrior Baek Dong Soo' kali ni... bercucuran air mataku... Semangat setiakawan sungguh... sob...sob....

Comments

Popular posts from this blog

Komen

Komen....comment. Comment: generally a verbal or written remark often related to an added piece of information, or an observation or statement (Wikitionary). Komentar : huraian, ulasan (yg mengandungi penjelasan, kritik, atau pendapat mengenai sesuatu perkara (Kamus Dewan Bahasa edisi ke-4) I suka tinggalkn komen kat blog orang. Hehehhehe…   Why? May be sebab I rasa if I leave a comment the writer would feel that ‘eh…ada jugak orang yg sudi baca apa yg aku tulis ni’. Coz I would feel that way when someone leave a comment in my blog. Even though you can check how many people hit your blog in the ‘Stat’, the feeling of having comments on your entries is different. I’m sure u akan rasa happy bila someone tinggalkan comment kat ur blog. Eh, x happy ke org tinggalkan komen? Sapa happy angkat tangan (I angkat tangan ni… hehehehe). Perhaps its human nature. Bila kita bercakap dengan orang, and orang beri respond, baru rasa ada interaction antara si ‘pencakap’ (erk! Terukn...

Give it some time

Someone said to me: "Tabahnya u... i yang baru setahun lebih kawin ni dah sesak jiwa di acu soalan2 sebegitu. I selalu sedih and menangis bila mengenangkan keadaan i ni" Tabah? Tabah kah i? Entah. Honestly i x label myself tabah. Sebab i always have a moment when tetiba rasa sayu mencucuk hati. And sometimes i do cry bila tetiba terusik rasa di jiwa. I am human. I have emotion. And emotion is something yang unpredictable. I just cry when i feel i want to. I just wallow in sadness if i feel i want to. It didn't do me good pun if i just bottle up my feeling inside. I pour down my feelings by crying my eyes out, and sharing my thought with my hubby. And I'm lucky to have such a strong support from my hubby and family (mine n in laws). I can't ask for more. Mungkin u cakap i tabah sebab u tak nampak i nangis guling2 masa my 1st and 2nd IVF fail. And may be sebab u tak perasan muka i merah bila sorang hamba Allah yg tak sayang mulut tanya i "Ko tak subur ...

Mood Tak Sabar

Been reading other's people experience about it... and everytime membaca catatan mereka, semakin rasa sebak dan teruja. Ya Allah... begitu melonjak-lonjak perasaan ku ini... terasa lambatnya masa berlalu... . Counting days.... Anyway... semalam jumpa doc cantik. Ramai sungguh patient doc. I was the 16th. Dekat pkol 1.30 pm baru masuk jumpa doc (well...sampai pon lambat kan...memang la no 16 jawabnya... hehehehe). Masuk2 jumpa doc, doc pun kata, lamanya tak jumpa. Heheheh...berehat doc... so check up macam biasa and get her advice. Doc prescribed ubat, then balik umah lps amik ubat. Need to remind myself - ini hanya usaha. Allah jua yg tentukan segalanya. Semoga Allah permudahkan semua urusanku yang satu ini.... Amin...