Skip to main content

Patah tumbuh hilang berganti

We've been together since the last 4 years. She was always there when I need her. But, since a few weeks back, she starts throwing tantrums. Buat perangai, buang tebiat... I know that it just a matter of time. I know we would have a limited time to spent together...

When I went to Sabah, her condition worsen. But she can still be with me and always ready for me. I need to 'feed' her more and more...otherwise she would be totally useless. And yesterday, it seems like her time had come. I have to say my good bye. She didn't want to be fed anymore. No matter how hard I 'jammed it' to her, she refused to accept it. She become weeker and weeker... until... she's dead.

Yes...I'm sad for loosing her... especially when she was a gift from my hubby. But...Patah tumbuh hilang berganti...

Tada!!!!!!!!! Hehehehe... Beli hp baru ngan hubby tadik petang... HP yang lama dah x leh nak charge langsung... ngeh...ngeh...ngeh....

Comments

  1. huhuhu...akhir yer dh tukar hp ... iphone 4 lagi tu!!!! i like!!

    ReplyDelete
  2. hehehheh :-D akhirnya....

    ReplyDelete
  3. i benci u...ahahahaha
    tak aci!

    ReplyDelete
  4. hehehe...sila jeles ye... x per... masamu kan tiba jua...

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Komen

Komen....comment. Comment: generally a verbal or written remark often related to an added piece of information, or an observation or statement (Wikitionary). Komentar : huraian, ulasan (yg mengandungi penjelasan, kritik, atau pendapat mengenai sesuatu perkara (Kamus Dewan Bahasa edisi ke-4) I suka tinggalkn komen kat blog orang. Hehehhehe…   Why? May be sebab I rasa if I leave a comment the writer would feel that ‘eh…ada jugak orang yg sudi baca apa yg aku tulis ni’. Coz I would feel that way when someone leave a comment in my blog. Even though you can check how many people hit your blog in the ‘Stat’, the feeling of having comments on your entries is different. I’m sure u akan rasa happy bila someone tinggalkan comment kat ur blog. Eh, x happy ke org tinggalkan komen? Sapa happy angkat tangan (I angkat tangan ni… hehehehe). Perhaps its human nature. Bila kita bercakap dengan orang, and orang beri respond, baru rasa ada interaction antara si ‘pencakap’ (erk! Terukn...

Give it some time

Someone said to me: "Tabahnya u... i yang baru setahun lebih kawin ni dah sesak jiwa di acu soalan2 sebegitu. I selalu sedih and menangis bila mengenangkan keadaan i ni" Tabah? Tabah kah i? Entah. Honestly i x label myself tabah. Sebab i always have a moment when tetiba rasa sayu mencucuk hati. And sometimes i do cry bila tetiba terusik rasa di jiwa. I am human. I have emotion. And emotion is something yang unpredictable. I just cry when i feel i want to. I just wallow in sadness if i feel i want to. It didn't do me good pun if i just bottle up my feeling inside. I pour down my feelings by crying my eyes out, and sharing my thought with my hubby. And I'm lucky to have such a strong support from my hubby and family (mine n in laws). I can't ask for more. Mungkin u cakap i tabah sebab u tak nampak i nangis guling2 masa my 1st and 2nd IVF fail. And may be sebab u tak perasan muka i merah bila sorang hamba Allah yg tak sayang mulut tanya i "Ko tak subur ...

Mood Tak Sabar

Been reading other's people experience about it... and everytime membaca catatan mereka, semakin rasa sebak dan teruja. Ya Allah... begitu melonjak-lonjak perasaan ku ini... terasa lambatnya masa berlalu... . Counting days.... Anyway... semalam jumpa doc cantik. Ramai sungguh patient doc. I was the 16th. Dekat pkol 1.30 pm baru masuk jumpa doc (well...sampai pon lambat kan...memang la no 16 jawabnya... hehehehe). Masuk2 jumpa doc, doc pun kata, lamanya tak jumpa. Heheheh...berehat doc... so check up macam biasa and get her advice. Doc prescribed ubat, then balik umah lps amik ubat. Need to remind myself - ini hanya usaha. Allah jua yg tentukan segalanya. Semoga Allah permudahkan semua urusanku yang satu ini.... Amin...