Skip to main content

Selamat Kembali kepada Fitrah!

27 Ramadhan.

Sekejap benar Ramadhan sudah hampir nak berlalu. Bulan di mana pesta ibadah berlangsung. Dengan harapan dapat mendidik jiwa dan nafsu supaya kembali kepada fitrah. Fitrah hidup sebagai hamba Nya, yang tujuan kejadiannya adalah untuk beribadah kepada Allah.

Di peghujung perjalanan ini, let us reflect on our achievement in Ramadhan. Makin dekatkah kita kepada fitrah diri kita yang sebenar? Atau makin jauhkah kita? Atau status quo - tiada perubahan.

Semoga jiwa dan nafsu kita terdidik dengan baik sebagai bekalan menghadapi 11 bulan yang seterusnya. Semoga tahun hadapan, Allah panjangkan umur kita untuk kembali bertemu dengan Ramadhan. Semoga Allah menerima ibadah kita. Semoga Allah mengampunkan dosa kita.

Semoga kita kembali kepada fitrah.

Selamat Hari Raya Aidilfitri, Selamat kembali kepada fitrah.

TQ google

Dikesempatan ini, i nak memohon ampun dan maaf kepada semua sekiranya ada salah silap, terkasar bahasa atau terasa hati dengan penulisan i di blog picisan ini.Semoga sedikit sebanyak sahabat sekalian beroleh manfaat dari penulisan i.

Buat yg memandu, berhati-hati dijalan raya. Buat yg x memandu, kesian la kat pemandu tu...ajak2 la dia berborak supaya tak boring drive (hahaha...peringatan tuk i sebab i suka tido bila hubby i drive. tapi kampung i tak jauh, so ok la kot...).

Sehingga bertemu lagi in next entry...

Eid Mubarak everyone :-)


Comments

  1. selamat hari raya
    maaf zahir batin.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Same here su, maaf zahir batin :-)

      Delete
  2. eid mubarak to you! hati hati balik kamung semoga selamat pergi dan pulang.

    ReplyDelete
  3. Selamat hari raya buddyz..eh,nina..hehe

    ReplyDelete
  4. Selamat hari raya Aidilfitri ST..semoga selamat perjalanan pergi dan balik!
    Maaf zahir dan batin ye!

    ReplyDelete
  5. Selamat hari raya sweet tooth :)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Komen

Komen....comment. Comment: generally a verbal or written remark often related to an added piece of information, or an observation or statement (Wikitionary). Komentar : huraian, ulasan (yg mengandungi penjelasan, kritik, atau pendapat mengenai sesuatu perkara (Kamus Dewan Bahasa edisi ke-4) I suka tinggalkn komen kat blog orang. Hehehhehe…   Why? May be sebab I rasa if I leave a comment the writer would feel that ‘eh…ada jugak orang yg sudi baca apa yg aku tulis ni’. Coz I would feel that way when someone leave a comment in my blog. Even though you can check how many people hit your blog in the ‘Stat’, the feeling of having comments on your entries is different. I’m sure u akan rasa happy bila someone tinggalkan comment kat ur blog. Eh, x happy ke org tinggalkan komen? Sapa happy angkat tangan (I angkat tangan ni… hehehehe). Perhaps its human nature. Bila kita bercakap dengan orang, and orang beri respond, baru rasa ada interaction antara si ‘pencakap’ (erk! Terukn...

Give it some time

Someone said to me: "Tabahnya u... i yang baru setahun lebih kawin ni dah sesak jiwa di acu soalan2 sebegitu. I selalu sedih and menangis bila mengenangkan keadaan i ni" Tabah? Tabah kah i? Entah. Honestly i x label myself tabah. Sebab i always have a moment when tetiba rasa sayu mencucuk hati. And sometimes i do cry bila tetiba terusik rasa di jiwa. I am human. I have emotion. And emotion is something yang unpredictable. I just cry when i feel i want to. I just wallow in sadness if i feel i want to. It didn't do me good pun if i just bottle up my feeling inside. I pour down my feelings by crying my eyes out, and sharing my thought with my hubby. And I'm lucky to have such a strong support from my hubby and family (mine n in laws). I can't ask for more. Mungkin u cakap i tabah sebab u tak nampak i nangis guling2 masa my 1st and 2nd IVF fail. And may be sebab u tak perasan muka i merah bila sorang hamba Allah yg tak sayang mulut tanya i "Ko tak subur ...

Mood Tak Sabar

Been reading other's people experience about it... and everytime membaca catatan mereka, semakin rasa sebak dan teruja. Ya Allah... begitu melonjak-lonjak perasaan ku ini... terasa lambatnya masa berlalu... . Counting days.... Anyway... semalam jumpa doc cantik. Ramai sungguh patient doc. I was the 16th. Dekat pkol 1.30 pm baru masuk jumpa doc (well...sampai pon lambat kan...memang la no 16 jawabnya... hehehehe). Masuk2 jumpa doc, doc pun kata, lamanya tak jumpa. Heheheh...berehat doc... so check up macam biasa and get her advice. Doc prescribed ubat, then balik umah lps amik ubat. Need to remind myself - ini hanya usaha. Allah jua yg tentukan segalanya. Semoga Allah permudahkan semua urusanku yang satu ini.... Amin...