Skip to main content

Weight Watch...Restart

I managed to turunkan 4 kilos during last Ramadhan. But after 5 days raya - I gained 1 kilo already! Haiya.... cepat bebenor berat ni naik. And for the last 2 weeks memang i didn't watch what i eat. Semua balun! Hahahaha... Sungguh-sungguh raya sakan.

As such, it is time to restart my dieting program again. Starting tomorrow, operation 'Replace' will kick off. Why the name? Aih...kalau dah pompuan tu, paham2 je la yer.... I have 11 days to make up my Ramadhan fasting (bukan make up bersolek yer...). And Insya-Allah try to sempurnakan Shawal fasting as well. Hopefully I can make it.

I tried exercising as well. Just yang ringan2. Skipping (baru 40 kali dah mengah2 tak cukup napas... huhuhuh...) and also boxing - wii boxing (will story more on wii game later). And today, i discovered new idea to tone up my hand muscle during traffic jam.

I was sleepy during driving petang tadik. Mana tak ngantuk... jalan jam kan, slow jer... mata ni tak leh tahan dah. Then, I saw my mineral water bottle - still had full bottle. I just took it and try exercising just like normal weight lifting exercise. Hahahaha... hilang ngantuk.

So the next time i feel sleepy during driving, i know what to do. May be I should letak lesung batu dalam kereta... huhuhuhuhu....

Till then.

Comments

  1. wah 4kg....bestnya...usaha balik ye..jom sama2..:)

    ReplyDelete
  2. julie, tengah mnegumpul semangat ni... dasat betul dugaan puasa di bulan shawal ni... semoga kita sama2 berjaya eh!

    ReplyDelete
  3. nin,
    u should take ustaz hasrizal as ur idol..huhuhu dia dah kurus giler sekrang. yg penting kena displin!

    ReplyDelete
  4. baik...saya nak try herbalife semula.hehe

    ReplyDelete
  5. mimi... memang idola ku tu... dah follow blog dia pun...

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Komen

Komen....comment. Comment: generally a verbal or written remark often related to an added piece of information, or an observation or statement (Wikitionary). Komentar : huraian, ulasan (yg mengandungi penjelasan, kritik, atau pendapat mengenai sesuatu perkara (Kamus Dewan Bahasa edisi ke-4) I suka tinggalkn komen kat blog orang. Hehehhehe…   Why? May be sebab I rasa if I leave a comment the writer would feel that ‘eh…ada jugak orang yg sudi baca apa yg aku tulis ni’. Coz I would feel that way when someone leave a comment in my blog. Even though you can check how many people hit your blog in the ‘Stat’, the feeling of having comments on your entries is different. I’m sure u akan rasa happy bila someone tinggalkan comment kat ur blog. Eh, x happy ke org tinggalkan komen? Sapa happy angkat tangan (I angkat tangan ni… hehehehe). Perhaps its human nature. Bila kita bercakap dengan orang, and orang beri respond, baru rasa ada interaction antara si ‘pencakap’ (erk! Terukn...

Give it some time

Someone said to me: "Tabahnya u... i yang baru setahun lebih kawin ni dah sesak jiwa di acu soalan2 sebegitu. I selalu sedih and menangis bila mengenangkan keadaan i ni" Tabah? Tabah kah i? Entah. Honestly i x label myself tabah. Sebab i always have a moment when tetiba rasa sayu mencucuk hati. And sometimes i do cry bila tetiba terusik rasa di jiwa. I am human. I have emotion. And emotion is something yang unpredictable. I just cry when i feel i want to. I just wallow in sadness if i feel i want to. It didn't do me good pun if i just bottle up my feeling inside. I pour down my feelings by crying my eyes out, and sharing my thought with my hubby. And I'm lucky to have such a strong support from my hubby and family (mine n in laws). I can't ask for more. Mungkin u cakap i tabah sebab u tak nampak i nangis guling2 masa my 1st and 2nd IVF fail. And may be sebab u tak perasan muka i merah bila sorang hamba Allah yg tak sayang mulut tanya i "Ko tak subur ...

Mood Tak Sabar

Been reading other's people experience about it... and everytime membaca catatan mereka, semakin rasa sebak dan teruja. Ya Allah... begitu melonjak-lonjak perasaan ku ini... terasa lambatnya masa berlalu... . Counting days.... Anyway... semalam jumpa doc cantik. Ramai sungguh patient doc. I was the 16th. Dekat pkol 1.30 pm baru masuk jumpa doc (well...sampai pon lambat kan...memang la no 16 jawabnya... hehehehe). Masuk2 jumpa doc, doc pun kata, lamanya tak jumpa. Heheheh...berehat doc... so check up macam biasa and get her advice. Doc prescribed ubat, then balik umah lps amik ubat. Need to remind myself - ini hanya usaha. Allah jua yg tentukan segalanya. Semoga Allah permudahkan semua urusanku yang satu ini.... Amin...